GRUPA EDUKACYJNA

Przedszkola Lublin
Niepubliczne Przedszkole Muzyczne
Szkoła Skala
Niepubliczna Szkoła Podstawowa
Poradnia Spinacz
Poradnia Specjalistyczna
O NAS
EDUKACJA SPECJALNA
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Szkoła podstawowa
w Lublinie, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.
Szkoła podstawowa
w Lublin, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.

Poradnia specjalistyczna
Lublin, Struga
Misją Poradni Specjalistycznej SPINACZ jest świadczenie usług diagnostyczno – terapeutycznych na rzecz dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz ich rodzi. Ten cel pracownicy poradni realizują m.in. poprzez: prowadzenie wielospecjalistycznej, efektywnej terapii w oparciu o indywidualny program terapeutyczny.
TRUDNE PYTANIA I
WYCZERPUJĄCE ODPOWIEDZI
Jakie są objawy autyzmu?
Jeśli Twoje dziecko:
- Nie nawiązuje i nie podtrzymuje kontaktu wzrokowego, dziecko nie wskazuje palcem, nie używa gestów, mimika jest mało wyrazista, ma trudności w relacjach z rówieśnikami, nie bawi się z dziećmi, bawi się samo, woli starsze dzieci, nie dostrzega u innych osób smutku czy radości
- Nie mówi i jednocześnie nie używa gestów i mimiki, żeby porozumiewać się z innymi osobami, mówi, ale powtarza reklamy, fragmenty bajek albo wypowiedzi innych osób, mówi, ale nie lubi rozmawiać, nie zadaje pytań, mówi, ale tylko o tym, czym się interesuje, używa bardzo bogatego słownictwa jak na swój wiek z zakresu tych dziedzin, które je interesują,
- Bardzo intensywnie się czymś interesuje, często powtarza różne zachowania, bardzo lubi porządek, nie lubi zmian, wykonuje różne nietypowe ruchy np. dłońmi czy palcami, używa zabawek w nietypowy sposób, ustawia zabawki w rzędach, lubi powtarzalność
a może przejawia jeszcze inne, niepokojące zachowania, to znak, że należy udać się z nim na diagnozę, aby odpowiednio przeszkoleni specjaliści stwierdzili, czy nie przejawia zaburzeń ze spectrum autyzmu.
Należy pamiętać, że dziecko z autyzmem wcale nie musi aktywnie unikać innych osób, może nie mieć trudności z przytulaniem się, może nie zatykać uszu, nie podskakiwać, może świetnie mówić i mieć inteligencję znacznie wyższą niż jego rówieśnicy! A przy tym – prawidłowo postawioną diagnozę autyzmu.
Nie należy zapominać także, że stwierdzanie, czy dziecko ma autyzm czy nie, to zadanie całego zespołu diagnostycznego, w tym lekarza psychiatry dziecięcego, a nie mamy, babci, pediatry, psychologa, który nie specjalizuje się w diagnozach tego typu. Chociaż każda z tych osób może mieć najszczersze intencje i kierować się autentyczną chęcią pomocy.
Jeżeli rodzic podejrzewa u swojego dziecka autyzm, należy postąpić w jedyny słuszny sposób – umówić się na diagnozę w tym kierunku w placówce, która się w takich diagnozach specjalizuje i uczynić to możliwie najwcześniej. Im wcześniej zostanie postawiona prawidłowa diagnoza, tym lepsze będzie życie dziecka i jego rodziny. Zapraszamy do nas!
Jakie są zadania nauczyciela wspomagającego?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. do zadań Nauczyciela współorganizującego należy:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych dostosowanych do programu edukacyjno-terapeutycznego.
- Prowadzenie wraz z innymi nauczycielami, specjalistami oraz wychowawcami pracy wychowawczej dzieci.
- Uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych oraz zintegrowanych działaniach prowadzonych przez innych nauczycieli.
- Udzielanie pomocy nauczycielom, specjalistom i wychowawcom w doborze form i metod pracy.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
Chcąc wyjaśnić w bardziej przystępny sposób, jakie zdania ma nauczyciel wspomagający, można powiedzieć, że przede wszystkim jest on obecny w klasie podczas lekcji i wspiera uczniów, którzy potrzebują pomocy podczas wykonywania zadań czy w relacjach z rówieśnikami. A po lekcjach może prowadzić zajęcia indywidualne, dzięki posiadaniu odpowiedniej wiedzy i uprawnień, często bowiem jest psychologiem czy pedagogiem. Możliwość pracy z uczniem w kontakcie indywidualnym oraz podczas lekcji pozwala nauczycielom wspomagającym na skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie trudności uczniów.
Ile osób jest w klasie integracyjnej?
Ile wynoszą opłaty w przedszkolu i szkole?
450 zł
270 zł – (ZA, sprzężona)
Czesne w szkole:
550 zł
300 zł – (ZA, sprzężona)
Wyżywienie dzienne w przedszkolach/szkole:
15 zł
Zobacz więcej pytań i odpowiedzi
SPORA DAWKA
AKTUALNOŚCI
Zakończenie roku szkolnego 2021/2022
Za nami rok pełen szkolnych przygód, który właśnie zakończyliśmy niezliczoną ilością uścisków i wzruszeń! Ze świadectwami w dłoniach i uśmiechami na buziach udajemy się na zasłużony wypoczynek [gallery size="large"...
Dzień Mamy i Taty
W tym tygodniu w naszej szkole obchodziliśmy wyjątkowe święto - Dzień Mamy i Taty Wspólnie spędziliśmy aktywne chwile Dzieci i rodzice zagrali w retro zabawy, wzięli udział w pokazie mody, zmierzyli się w sportowych konkurencjach oraz stworzyli kwiatowe wianki...
Przygotowania do Wielkanocy!
W naszej szkole klimat Wielkanocy zagościł już na dobre Świąteczne przysmaki, dekoracje, pisanki i inne niesamowite prace tworzą wspaniałą atmosferę Jeśli brakuje Wam wielkanocnych inspiracji zachęcamy do obejrzenia dzieł naszych uczniów - ich kreatywność nie zna...
Gazetka szkolna marzec
Drodzy czytelnicy! Z lekkim opóźnieniem publikujemy marcowy numer gazetki szkolnej! Jest to bardzo ważne wydanie poświęcone w dużej części sytuacji w Ukrainie! Możesz przeczytać w nim porady psychologa jak rozmawiać z dzieckiem na temat wojny, a także o możliwych...
Porady dotyczące integracji sensorycznej
W tym tygodniu Pani Ewelina Kowalska - oligofrenopedagog, terapeuta SI - postanowiła przedstawić nam sporą dawkę wiedzy i porad dotyczących integracji sensorycznej. W każdej opinii terapeuty SI pojawia się słowo PROPRIOCEPCJA. Co to takiego? Już wyjaśniamy! Zmysł...
Lateralizacja? Cóż to takiego?
Wiele się o tym słyszy więc pora zgłębić tę tajemną wiedzę. Lateralizacja to wybór lub preferencja Nas - ludzi związana z używaniem dominujących części naszych ciał. Mamy tu na myśli ucho, oko, rękę i nogę. Jest to również związane ze zwiększeniem aktywności danej...
„Zamiast tabletu”, czyli dobry świat offline
Dziś przychodzimy do Was z ciekawym tekstem na temat Internetu! Nasi nauczyciele przygotowali dla Was garść pomysłów jak aktywnie spędzać czas offline, zapraszamy do lektury. Nasze dzieci urodziły się w czasach, w których część życia toczy się w Internecie. Oznacza...
Dlaczego Stonoga?
PoznAJ nas
O nas
Grupa Edukacyjna Stonoga
Metody pracy
Programy edukacyjne
Nasz zespół
Doświadczeni SPecjaliści
Zajęcia dodatkowe
Ukierunkowane na rozwój
Dziękujemy za
Wasze opinie
na Facebooku