GRUPA EDUKACYJNA

Przedszkola Lublin
Niepubliczne Przedszkole Muzyczne

Szkoła Skala
Niepubliczna Szkoła Podstawowa

Poradnia Spinacz
Poradnia Specjalistyczna

O NAS
EDUKACJA SPECJALNA

Nasze przedszkola
w Lublinie

Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.

Nasze przedszkola
w Lublinie

Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.

Szkoła podstawowa
w Lublinie, Zemborzycka

Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.

Szkoła podstawowa
w Lublin, Zemborzycka

Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.

Poradnia specjalistyczna
Lublin, Struga

Misją Poradni Specjalistycznej SPINACZ jest świadczenie usług diagnostyczno – terapeutycznych na rzecz dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz ich rodzi. Ten cel pracownicy poradni realizują m.in. poprzez: prowadzenie wielospecjalistycznej, efektywnej terapii w oparciu o indywidualny program terapeutyczny.

TRUDNE PYTANIA I
WYCZERPUJĄCE ODPOWIEDZI

Jakie są objawy autyzmu?

Jeśli Twoje dziecko:

  1. Nie nawiązuje i nie podtrzymuje kontaktu wzrokowego, dziecko nie wskazuje palcem, nie używa gestów, mimika jest mało wyrazista, ma trudności w relacjach z rówieśnikami, nie bawi się z dziećmi, bawi się samo, woli starsze dzieci, nie dostrzega u innych osób smutku czy radości
  2. Nie mówi i jednocześnie nie używa gestów i mimiki, żeby porozumiewać się z innymi osobami, mówi, ale powtarza reklamy, fragmenty bajek albo wypowiedzi innych osób, mówi, ale nie lubi rozmawiać, nie zadaje pytań, mówi, ale tylko o tym, czym się interesuje, używa bardzo bogatego słownictwa jak na swój wiek z zakresu tych dziedzin, które je interesują,
  3. Bardzo intensywnie się czymś interesuje, często powtarza różne zachowania, bardzo lubi porządek, nie lubi zmian, wykonuje różne nietypowe ruchy np. dłońmi czy palcami, używa zabawek w nietypowy sposób, ustawia zabawki w rzędach, lubi powtarzalność

a może przejawia jeszcze inne, niepokojące zachowania, to znak, że należy udać się z nim na diagnozę, aby odpowiednio przeszkoleni specjaliści stwierdzili, czy nie przejawia zaburzeń ze spectrum autyzmu.

Należy pamiętać, że dziecko z autyzmem wcale nie musi aktywnie unikać innych osób, może nie mieć trudności z przytulaniem się, może nie zatykać uszu, nie podskakiwać, może świetnie mówić i mieć inteligencję znacznie wyższą niż jego rówieśnicy! A przy tym – prawidłowo postawioną diagnozę autyzmu.

Nie należy zapominać także, że stwierdzanie, czy dziecko ma autyzm czy nie, to zadanie całego zespołu diagnostycznego, w tym lekarza psychiatry dziecięcego, a nie mamy, babci, pediatry, psychologa, który nie specjalizuje się w diagnozach tego typu. Chociaż każda z tych osób może mieć najszczersze intencje i kierować się autentyczną chęcią pomocy.

Jeżeli rodzic podejrzewa u swojego dziecka autyzm, należy postąpić w jedyny słuszny sposób – umówić się na diagnozę w tym kierunku w placówce, która się w takich diagnozach specjalizuje i uczynić to możliwie najwcześniej. Im wcześniej zostanie postawiona prawidłowa diagnoza, tym lepsze będzie życie dziecka i jego rodziny. Zapraszamy do nas!

Jakie są zadania nauczyciela wspomagającego?

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. do zadań Nauczyciela współorganizującego należy:

  • Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych dostosowanych do programu edukacyjno-terapeutycznego.
  • Prowadzenie wraz z innymi nauczycielami, specjalistami oraz wychowawcami pracy wychowawczej dzieci.
  • Uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych oraz zintegrowanych działaniach prowadzonych przez innych nauczycieli.
  • Udzielanie pomocy nauczycielom, specjalistom i wychowawcom w doborze form i metod pracy.
  • Prowadzenie zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.

Chcąc wyjaśnić w bardziej przystępny sposób, jakie zdania ma nauczyciel wspomagający, można powiedzieć, że przede wszystkim jest on obecny w klasie podczas lekcji i wspiera uczniów, którzy potrzebują pomocy podczas wykonywania zadań czy w relacjach z rówieśnikami. A po lekcjach może prowadzić zajęcia indywidualne, dzięki posiadaniu odpowiedniej wiedzy i uprawnień, często bowiem jest psychologiem czy pedagogiem. Możliwość pracy z uczniem w kontakcie indywidualnym oraz podczas lekcji pozwala nauczycielom wspomagającym na skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie trudności uczniów.

Ile osób jest w klasie integracyjnej?
Zgodnie z przyjętym Statutem liczba uczniów w klasie nie może przekraczać 16. W naszej szkole funkcjonują klasy integracyjne i ogólnodostępne. Klasy integracyjne tworzą uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniowie nie wymagający dodatkowej pracy terapeutycznej. Staramy się, aby niezależnie od charakteru grupy, w każdej klasie nad pracą uczniów czuwało równocześnie dwóch nauczycieli: nauczyciel prowadzący oraz nauczyciel współorganizujący proces kształcenia.
Ile wynoszą opłaty w przedszkolu i szkole?
Czesne w przedszkolach:
450 zł
270 zł – (ZA, sprzężona)

Czesne w szkole:
550 zł
300 zł – (ZA, sprzężona)

Wyżywienie dzienne w przedszkolach/szkole:
15 zł

Zobacz więcej pytań i odpowiedzi

SPORA DAWKA
AKTUALNOŚCI

Aktualności Strona GłównaSzkoła Skala
„Zamiast tabletu”, czyli dobry świat offline
„Zamiast tabletu”, czyli dobry świat offline

„Zamiast tabletu”, czyli dobry świat offline

Dziś przychodzimy do Was z ciekawym tekstem na temat Internetu! Nasi nauczyciele przygotowali dla Was garść pomysłów jak aktywnie spędzać czas offline, zapraszamy do lektury. Nasze dzieci urodziły się w czasach, w których część życia toczy się w Internecie. Oznacza...

Zobacz więcej artykułów z kategorii

Dlaczego Stonoga?
PoznAJ nas

O nas

Grupa Edukacyjna Stonoga

Metody pracy

Programy edukacyjne

Nasz zespół

Doświadczeni SPecjaliści

Zajęcia dodatkowe

Ukierunkowane na rozwój

Dziękujemy za
Wasze opinie

na Facebooku

  • Cudowne przedszkole integracyjne, uczy, bawi, kształci, a przede wszystkim otacza opieką i zrozumieniem. Wspaniali wychowawcy, jak również rodzice. POLECAM!
    Ewa Lipińska
  • Wspaniała kadra, mnóstwo ciekawych zajęć, jak dla mnie najlepsze.
    Kasiaki Pl
  • Super przedszkole, a opiekunki jeszcze lepsze. Syn chodzi z uśmiechem.
    Se Lip
  • Polecam przedszkole Stonogi, bo lepszego nie znajdziecie.
    Ewula Ewa Lbn
cog
O nas
Kadra
AKTUALNOŚCI

Dla rodzica

Kontakt
O nas

Zajęcia
dodatkowe

Kadra
AKTUALNOŚCI

Dla rodzica

Kontakt

O nas

Zajęcia
dodatkowe

Kadra

AKTUALNOŚCI

Dla rodzica

Kontakt

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this