GRUPA EDUKACYJNA

Przedszkola Lublin
Niepubliczne Przedszkole Muzyczne
Szkoła Skala
Niepubliczna Szkoła Podstawowa
Poradnia Spinacz
Poradnia Specjalistyczna
O NAS
EDUKACJA KOMPLEKSOWA
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Szkoła podstawowa
w Lublinie, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.
Szkoła podstawowa
w Lublin, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.
Poradnia specjalistyczna
Lublin
Misją Poradni Specjalistycznej SPINACZ jest świadczenie usług diagnostyczno – terapeutycznych na rzecz dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz ich rodzi. Ten cel pracownicy poradni realizują m.in. poprzez: prowadzenie wielospecjalistycznej, efektywnej terapii w oparciu o indywidualny program terapeutyczny.
TRUDNE PYTANIA I
WYCZERPUJĄCE ODPOWIEDZI
Jakie są objawy autyzmu?
Jeśli Twoje dziecko:
- Nie nawiązuje i nie podtrzymuje kontaktu wzrokowego, dziecko nie wskazuje palcem, nie używa gestów, mimika jest mało wyrazista, ma trudności w relacjach z rówieśnikami, nie bawi się z dziećmi, bawi się samo, woli starsze dzieci, nie dostrzega u innych osób smutku czy radości
- Nie mówi i jednocześnie nie używa gestów i mimiki, żeby porozumiewać się z innymi osobami, mówi, ale powtarza reklamy, fragmenty bajek albo wypowiedzi innych osób, mówi, ale nie lubi rozmawiać, nie zadaje pytań, mówi, ale tylko o tym, czym się interesuje, używa bardzo bogatego słownictwa jak na swój wiek z zakresu tych dziedzin, które je interesują,
- Bardzo intensywnie się czymś interesuje, często powtarza różne zachowania, bardzo lubi porządek, nie lubi zmian, wykonuje różne nietypowe ruchy np. dłońmi czy palcami, używa zabawek w nietypowy sposób, ustawia zabawki w rzędach, lubi powtarzalność
a może przejawia jeszcze inne, niepokojące zachowania, to znak, że należy udać się z nim na diagnozę, aby odpowiednio przeszkoleni specjaliści stwierdzili, czy nie przejawia zaburzeń ze spectrum autyzmu.
Należy pamiętać, że dziecko z autyzmem wcale nie musi aktywnie unikać innych osób, może nie mieć trudności z przytulaniem się, może nie zatykać uszu, nie podskakiwać, może świetnie mówić i mieć inteligencję znacznie wyższą niż jego rówieśnicy! A przy tym – prawidłowo postawioną diagnozę autyzmu.
Nie należy zapominać także, że stwierdzanie, czy dziecko ma autyzm czy nie, to zadanie całego zespołu diagnostycznego, w tym lekarza psychiatry dziecięcego, a nie mamy, babci, pediatry, psychologa, który nie specjalizuje się w diagnozach tego typu. Chociaż każda z tych osób może mieć najszczersze intencje i kierować się autentyczną chęcią pomocy.
Jeżeli rodzic podejrzewa u swojego dziecka autyzm, należy postąpić w jedyny słuszny sposób – umówić się na diagnozę w tym kierunku w placówce, która się w takich diagnozach specjalizuje i uczynić to możliwie najwcześniej. Im wcześniej zostanie postawiona prawidłowa diagnoza, tym lepsze będzie życie dziecka i jego rodziny. Zapraszamy do nas!
Jakie są zadania nauczyciela wspomagającego?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. do zadań Nauczyciela współorganizującego należy:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych dostosowanych do programu edukacyjno-terapeutycznego.
- Prowadzenie wraz z innymi nauczycielami, specjalistami oraz wychowawcami pracy wychowawczej dzieci.
- Uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych oraz zintegrowanych działaniach prowadzonych przez innych nauczycieli.
- Udzielanie pomocy nauczycielom, specjalistom i wychowawcom w doborze form i metod pracy.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
Chcąc wyjaśnić w bardziej przystępny sposób, jakie zdania ma nauczyciel wspomagający, można powiedzieć, że przede wszystkim jest on obecny w klasie podczas lekcji i wspiera uczniów, którzy potrzebują pomocy podczas wykonywania zadań czy w relacjach z rówieśnikami. A po lekcjach może prowadzić zajęcia indywidualne, dzięki posiadaniu odpowiedniej wiedzy i uprawnień, często bowiem jest psychologiem czy pedagogiem. Możliwość pracy z uczniem w kontakcie indywidualnym oraz podczas lekcji pozwala nauczycielom wspomagającym na skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie trudności uczniów.
Ile osób jest w klasie integracyjnej?
Ile wynoszą opłaty w przedszkolu i szkole?
450 zł
270 zł – (ZA, sprzężona)
Czesne w szkole:
550 zł
300 zł – (ZA, sprzężona)
Wyżywienie dzienne w przedszkolach/szkole:
15 zł
Zobacz więcej pytań i odpowiedzi
SPORA DAWKA
AKTUALNOŚCI
Sprzątanie Świata
„Sprzątanie Świata” to akcja, która od wielu lat popiera działania proekologiczne w środowisku lokalnym. Jej celem jest promowanie nie śmiecenia, edukacja odpadowa oraz działania zmniejszające nasz negatywny wpływ na środowisko. Klasa 2a również przyłączyła się do...
Wycieczka do Janowa Lubelskiego 🌳🌞😊🌲
Korzystając z wrześniowej pogody klasy starsze wyruszyły na dwudniową wycieczkę do Janowa Lubelskiego Większość czasu spędzaliśmy na wspólnych zabawach na świeżym powietrzu, na grze w piłkę, w badmintona lub zabawie w ganianego. Obejrzeliśmy również film o...
Uroczyste Rozpoczęcie Roku szkolnego 2023/2024
4 września ponownie spotkaliśmy się z naszymi uczniami po przerwie wakacyjnej. Wszystkim uczniom życzymy wytrwałości w dążeniu do wyznaczonych celów!...
Co warto wiedzieć o omdleniach?
Omdlenie to przemijająca utrata świadomości, do której dochodzi na skutek krótkiego i przejściowego niedotlenienia mózgu. Wiele osób doświadcza omdleń, zwłaszcza w okresie upałów. Chociaż często nie niosą one za sobą poważnych następstw, nie należy lekceważyć...
Uroczyste Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2023/2024
Serdecznie zapraszamy na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego w SKALI...
Warsztaty paleontologiczne
Zapraszamy na fotorelację z warsztatów paleontologicznych, które dostarczyły dzieciom wiedzy o tym ciekawym...
Konkurs matematyczny Fenek
Wyniki konkursu Fenek! Z dumą przedstawiamy laureatów konkursu matematycznego Fenek : Oliwier, kl. 2 - miejsce 4 Miłosz, kl. 2 - miejsce 10 Szymon, kl. 3 - miejsce 4. Gratulacje!!! Życzymy wielu sukcesów w...
Ogólnopolski konkurs przedmiotowy LEON
Z przyjemnością informujemy, że Zuzanna S. z klasy 2b oraz Natalia G. z klasy 3 zostały laureatkami ogólnopolskiego konkursu przedmiotowego LEON z języka angielskiego oraz z matematyki. Ogromne...
Konkurs Logicznego Myślenia
Z dumą przedstawiamy wyniki ogólnopolskiego konkursu logicznego myślenia uczniów naszej szkoły. Najwyższe wyniki w naszej szkole uzyskali: Oliwier S., uczeń klasy 2b (92%), który został laureatem konkursu, zajął 9 miejsce na 2570 uczestników; Szymon L. uczeń klasy...
Dlaczego Stonoga?
PoznAJ nas
O nas
Grupa Edukacyjna Stonoga
Metody pracy
Programy edukacyjne
Nasz zespół
Doświadczeni SPecjaliści
Zajęcia dodatkowe
Ukierunkowane na rozwój
Dziękujemy za
Wasze opinie
na Facebooku