GRUPA EDUKACYJNA
Przedszkola Lublin
Niepubliczne Przedszkole Muzyczne
Szkoła Skala
Niepubliczna Szkoła Podstawowa
Poradnia Spinacz
Poradnia Specjalistyczna
O NAS
EDUKACJA KOMPLEKSOWA
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Szkoła podstawowa
w Lublinie, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.
Szkoła podstawowa
w Lublin, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.
Poradnia specjalistyczna
Lublin
Misją Poradni Specjalistycznej SPINACZ jest świadczenie usług diagnostyczno – terapeutycznych na rzecz dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz ich rodzi. Ten cel pracownicy poradni realizują m.in. poprzez: prowadzenie wielospecjalistycznej, efektywnej terapii w oparciu o indywidualny program terapeutyczny.
TRUDNE PYTANIA I
WYCZERPUJĄCE ODPOWIEDZI
Jakie są objawy autyzmu?
Jeśli Twoje dziecko:
- Nie nawiązuje i nie podtrzymuje kontaktu wzrokowego, dziecko nie wskazuje palcem, nie używa gestów, mimika jest mało wyrazista, ma trudności w relacjach z rówieśnikami, nie bawi się z dziećmi, bawi się samo, woli starsze dzieci, nie dostrzega u innych osób smutku czy radości
- Nie mówi i jednocześnie nie używa gestów i mimiki, żeby porozumiewać się z innymi osobami, mówi, ale powtarza reklamy, fragmenty bajek albo wypowiedzi innych osób, mówi, ale nie lubi rozmawiać, nie zadaje pytań, mówi, ale tylko o tym, czym się interesuje, używa bardzo bogatego słownictwa jak na swój wiek z zakresu tych dziedzin, które je interesują,
- Bardzo intensywnie się czymś interesuje, często powtarza różne zachowania, bardzo lubi porządek, nie lubi zmian, wykonuje różne nietypowe ruchy np. dłońmi czy palcami, używa zabawek w nietypowy sposób, ustawia zabawki w rzędach, lubi powtarzalność
a może przejawia jeszcze inne, niepokojące zachowania, to znak, że należy udać się z nim na diagnozę, aby odpowiednio przeszkoleni specjaliści stwierdzili, czy nie przejawia zaburzeń ze spectrum autyzmu.
Należy pamiętać, że dziecko z autyzmem wcale nie musi aktywnie unikać innych osób, może nie mieć trudności z przytulaniem się, może nie zatykać uszu, nie podskakiwać, może świetnie mówić i mieć inteligencję znacznie wyższą niż jego rówieśnicy! A przy tym – prawidłowo postawioną diagnozę autyzmu.
Nie należy zapominać także, że stwierdzanie, czy dziecko ma autyzm czy nie, to zadanie całego zespołu diagnostycznego, w tym lekarza psychiatry dziecięcego, a nie mamy, babci, pediatry, psychologa, który nie specjalizuje się w diagnozach tego typu. Chociaż każda z tych osób może mieć najszczersze intencje i kierować się autentyczną chęcią pomocy.
Jeżeli rodzic podejrzewa u swojego dziecka autyzm, należy postąpić w jedyny słuszny sposób – umówić się na diagnozę w tym kierunku w placówce, która się w takich diagnozach specjalizuje i uczynić to możliwie najwcześniej. Im wcześniej zostanie postawiona prawidłowa diagnoza, tym lepsze będzie życie dziecka i jego rodziny. Zapraszamy do nas!
Jakie są zadania nauczyciela wspomagającego?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. do zadań Nauczyciela współorganizującego należy:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych dostosowanych do programu edukacyjno-terapeutycznego.
- Prowadzenie wraz z innymi nauczycielami, specjalistami oraz wychowawcami pracy wychowawczej dzieci.
- Uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych oraz zintegrowanych działaniach prowadzonych przez innych nauczycieli.
- Udzielanie pomocy nauczycielom, specjalistom i wychowawcom w doborze form i metod pracy.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
Chcąc wyjaśnić w bardziej przystępny sposób, jakie zdania ma nauczyciel wspomagający, można powiedzieć, że przede wszystkim jest on obecny w klasie podczas lekcji i wspiera uczniów, którzy potrzebują pomocy podczas wykonywania zadań czy w relacjach z rówieśnikami. A po lekcjach może prowadzić zajęcia indywidualne, dzięki posiadaniu odpowiedniej wiedzy i uprawnień, często bowiem jest psychologiem czy pedagogiem. Możliwość pracy z uczniem w kontakcie indywidualnym oraz podczas lekcji pozwala nauczycielom wspomagającym na skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie trudności uczniów.
Ile osób jest w klasie integracyjnej?
Ile wynoszą opłaty w przedszkolu i szkole?
Czesne w przedszkolach:
600 zł
bezpłatnie – (ZA, sprzężona)
Czesne w szkole:
700 zł
400 zł – (ZA, sprzężona)
Wyżywienie dzienne w przedszkolach/szkole:
17 zł
Zobacz więcej pytań i odpowiedzi
SPORA DAWKA
AKTUALNOŚCI
Obchody Dnia Świadomości Autyzmu oraz Światowy Dzień Zespołu Downa
Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z dwóch ważnych wydarzeń w naszej szkole 🙂 Więcej zdjęć na naszym Facebooku.
Tytuł „Szkoły Uczącej z Minecraft Education”!
Chcemy podzielić się wspaniałą wiadomością! Nasza szkoła otrzymała tytuł "Szkoły Uczącej z Minecraft Education"! ?? To wyróżnienie potwierdza nasze zaangażowanie w rozwój innowacyjnych metod nauczania oraz kreatywne wykorzystanie technologii w procesie edukacji....
Walentynki w SKALI?
W tym roku w dniu Walentynek odbył się konkurs na najciekawszą dekorację drzwi sali. Wszystkie klasy bardzo się zaangażowały. Oczywiście była też poczta walentynkowa ?
Szkoła dla Rodziców
Maszt trudności, żeby porozumieć się ze swoim dzieckiem? Często frustrujesz się z powodu niezrozumiałego zachowania dziecka? Często podnosisz głos, by rozwiązać konflikt pomiędzy Tobą a dzieckiem Chcesz być lepszym rodzicem dla swoich dzieci i znacznie lepiej...
Dlaczego Stonoga?
PoznAJ nas
O nas
Grupa Edukacyjna Stonoga
Metody pracy
Programy edukacyjne
Nasz zespół
Doświadczeni SPecjaliści
Zajęcia dodatkowe
Ukierunkowane na rozwój
Dziękujemy za
Wasze opinie
na Facebooku