GRUPA EDUKACYJNA

Przedszkola Lublin
Niepubliczne Przedszkole Muzyczne
Szkoła Skala
Niepubliczna Szkoła Podstawowa
Poradnia Spinacz
Poradnia Specjalistyczna
O NAS
EDUKACJA KOMPLEKSOWA
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Nasze przedszkola
w Lublinie
Jesteśmy placówkami specjalistycznymi, wyróżniającymi się długoletnią praktyką w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Priorytetem jest dla nas wszechstronny rozwój dziecka, a także utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami i uwzględnianie ich oczekiwań.
Szkoła podstawowa
w Lublinie, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.
Szkoła podstawowa
w Lublin, Zemborzycka
Edukacja w naszej szkole ma na celu rozwój wiedzy, umiejętności, zdolności i zainteresowań dziecka. W naszych uczniach staramy się rozbudzić ciekawość poznawczą, oferujemy im możliwość wszechstronnego, a zarazem indywidualnego rozwoju, a także udowadniamy, że nauka może przynosić radość i satysfakcję.
Poradnia specjalistyczna
Lublin
Misją Poradni Specjalistycznej SPINACZ jest świadczenie usług diagnostyczno – terapeutycznych na rzecz dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz ich rodzi. Ten cel pracownicy poradni realizują m.in. poprzez: prowadzenie wielospecjalistycznej, efektywnej terapii w oparciu o indywidualny program terapeutyczny.
TRUDNE PYTANIA I
WYCZERPUJĄCE ODPOWIEDZI
Jakie są objawy autyzmu?
Jeśli Twoje dziecko:
- Nie nawiązuje i nie podtrzymuje kontaktu wzrokowego, dziecko nie wskazuje palcem, nie używa gestów, mimika jest mało wyrazista, ma trudności w relacjach z rówieśnikami, nie bawi się z dziećmi, bawi się samo, woli starsze dzieci, nie dostrzega u innych osób smutku czy radości
- Nie mówi i jednocześnie nie używa gestów i mimiki, żeby porozumiewać się z innymi osobami, mówi, ale powtarza reklamy, fragmenty bajek albo wypowiedzi innych osób, mówi, ale nie lubi rozmawiać, nie zadaje pytań, mówi, ale tylko o tym, czym się interesuje, używa bardzo bogatego słownictwa jak na swój wiek z zakresu tych dziedzin, które je interesują,
- Bardzo intensywnie się czymś interesuje, często powtarza różne zachowania, bardzo lubi porządek, nie lubi zmian, wykonuje różne nietypowe ruchy np. dłońmi czy palcami, używa zabawek w nietypowy sposób, ustawia zabawki w rzędach, lubi powtarzalność
a może przejawia jeszcze inne, niepokojące zachowania, to znak, że należy udać się z nim na diagnozę, aby odpowiednio przeszkoleni specjaliści stwierdzili, czy nie przejawia zaburzeń ze spectrum autyzmu.
Należy pamiętać, że dziecko z autyzmem wcale nie musi aktywnie unikać innych osób, może nie mieć trudności z przytulaniem się, może nie zatykać uszu, nie podskakiwać, może świetnie mówić i mieć inteligencję znacznie wyższą niż jego rówieśnicy! A przy tym – prawidłowo postawioną diagnozę autyzmu.
Nie należy zapominać także, że stwierdzanie, czy dziecko ma autyzm czy nie, to zadanie całego zespołu diagnostycznego, w tym lekarza psychiatry dziecięcego, a nie mamy, babci, pediatry, psychologa, który nie specjalizuje się w diagnozach tego typu. Chociaż każda z tych osób może mieć najszczersze intencje i kierować się autentyczną chęcią pomocy.
Jeżeli rodzic podejrzewa u swojego dziecka autyzm, należy postąpić w jedyny słuszny sposób – umówić się na diagnozę w tym kierunku w placówce, która się w takich diagnozach specjalizuje i uczynić to możliwie najwcześniej. Im wcześniej zostanie postawiona prawidłowa diagnoza, tym lepsze będzie życie dziecka i jego rodziny. Zapraszamy do nas!
Jakie są zadania nauczyciela wspomagającego?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. do zadań Nauczyciela współorganizującego należy:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych dostosowanych do programu edukacyjno-terapeutycznego.
- Prowadzenie wraz z innymi nauczycielami, specjalistami oraz wychowawcami pracy wychowawczej dzieci.
- Uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych oraz zintegrowanych działaniach prowadzonych przez innych nauczycieli.
- Udzielanie pomocy nauczycielom, specjalistom i wychowawcom w doborze form i metod pracy.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
Chcąc wyjaśnić w bardziej przystępny sposób, jakie zdania ma nauczyciel wspomagający, można powiedzieć, że przede wszystkim jest on obecny w klasie podczas lekcji i wspiera uczniów, którzy potrzebują pomocy podczas wykonywania zadań czy w relacjach z rówieśnikami. A po lekcjach może prowadzić zajęcia indywidualne, dzięki posiadaniu odpowiedniej wiedzy i uprawnień, często bowiem jest psychologiem czy pedagogiem. Możliwość pracy z uczniem w kontakcie indywidualnym oraz podczas lekcji pozwala nauczycielom wspomagającym na skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie trudności uczniów.
Ile osób jest w klasie integracyjnej?
Ile wynoszą opłaty w przedszkolu i szkole?
Czesne w przedszkolach:
600 zł
bezpłatnie – (ZA, sprzężona)
Czesne w szkole:
700 zł
400 zł – (ZA, sprzężona)
Wyżywienie dzienne w przedszkolach/szkole:
17 zł
Zobacz więcej pytań i odpowiedzi
SPORA DAWKA
AKTUALNOŚCI
Spacer po Lublinie
Pierwsze promienie słońca zmotywowały nas do wyruszenia na podbój Starego Miasta. Klasa piąta wybrała się do Piwnicy pod Fortuną, co było okazją, by zagrać w staropolskie gry: Gąskę, Janczar, Chapankę. Kolejnym wyzwaniem był spacer szlakiem legend lubelskich,...
Dzień kobiet!
🌸 Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet! 🌸 Z okazji 8 marca składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Paniom – Uczennicom, Nauczycielkom, Paniom z obsługi Mamom, Babciom, Ciociom… Życzymy dużo radości, spełniania marzeń, siły w pokonywaniu wszelkich...
Walentynki w naszej szkole – pełne serca i radości!
14 lutego w naszej szkole obchodziliśmy Walentynki w wyjątkowy sposób! Tego dnia cała społeczność szkolna zjednoczyła się w świętowaniu miłości, przyjaźni i życzliwości. Uczniowie oraz nauczyciele przyszli do szkoły ubrani na czerwono lub różowo, tworząc w ten...
Komiksowe Przygody – ferie 2025🚀
Weź udział w konkursie: „Komiksowe Przygody – Ferie 2025”! Ferie to czas pełen przygód, śmiechu i niezapomnianych chwil! Teraz macie okazję uwiecznić swoje prawdziwe zimowe przygody w formie kolorowego komiksu! Na czym polega konkurs? • Stwórzcie komiks w formie...
Innowacyjna Szkoła Google 📶
I ponownie o naszym rozwoju... Jako szkoła zostaliśmy włączeni do programu Innowacyjna Szkoła Google. To kolejny krok w kierunku nowoczesnej edukacji i potwierdzenie naszego zaangażowania w rozwój nowatorskich metod nauczania oraz wykorzystania technologii w...
Dzień koszuli 👔
W miniony poniedziałek nasza szkoła wypełniła się kolorem, kreatywnością i pozytywną energią! Dzień Koszuli był świetną okazją, by wyrazić swój styl i wprowadzić trochę luzu w codzienność. Uczniowie i nauczyciele pokazali, że moda nie zna granic – od eleganckich...
Konkurs – „Z biegiem czasu…”
Rozstrzygnięcie Konkursu Pokoleniowego "Z biegiem czasu..."! Z radością informujemy, że wszystkie zgłoszone prace były tak wyjątkowe, że każdy z uczestników zajął 1. miejsce! Dzieła zachwyciły pomysłowością i rodzinnym zaangażowaniem. Nagrodą były zestawy do...
Wesołych Świąt!
🎄 Dyrekcja, nauczyciele i uczniowie naszej szkoły składają serdeczne życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia! 🌟 Niech ten wyjątkowy czas przyniesie radość, spokój i wiele pięknych chwil. ✨
Dlaczego Stonoga?
PoznAJ nas
O nas
Grupa Edukacyjna Stonoga
Metody pracy
Programy edukacyjne
Nasz zespół
Doświadczeni SPecjaliści
Zajęcia dodatkowe
Ukierunkowane na rozwój
Dziękujemy za
Wasze opinie
na Facebooku